УПРАВЛЯЮЧІ КОМПАНІЇ ЗАРАЗ-1 - ЗАРАЗ-10 Диспечер 044 593 40 62, 067 402 3904
ПРО НАС ЗАКОНОДАВСТВО НОВИНИ ДОВІДНИК
ПОСЛУГИ ГРАФІК ПРИЙОМУ СТАТТІ ОСОБИСТИЙ КАБІНЕТ

Територія площею 39 га
223 000 кв.м житлової та нежитлової площі

Управляючі компанії ТОВ "ЗАРАЗ-1 - ЗАРАЗ-10" - сучасний принцип
якісного обслуговування будинків і прибудинкової території
у комфортному заміському житті!

СТАТТІ


Інструкція по експлуатації
багатоповерхових багатоквартирних будинків
Про гаряче водопостачання у ЖК "Чайка”

У будинках ЖК “Чайка” потужності обладнання систем гарячого водопостачання відповідно до проекту розраховані на нормативні санітарні показники використання гарячої води споживачами.
За обліковими даними управителя у минулому опалювальному сезоні біля 2/3 жителів не користувалися гарячою водою, на нагрів якої постійно витрачалася теплова енергія. Тобто тільки 30% потужності встановленого в будинках обладнання використовуються.


При цьому, ціна підігріву води для споживачів, які все ж таки споживають гарячу воду (1/3 жителів) збільшується в 3,5 рази від її ціни при нормативних обсягах її споживання.
Причиною зростання ціни є низький рівень розбору гарячої води, що, весь час циркулює в системі гарячого водопостачання будинку та на підігрів якої постійно витрачається теплова енергія. Зрозуміло, що таке використання теплової енергії є неефективним.


При цьому, у ЖК «Чайка»  загальна вартість компенсації теплової енергії, використаної на циркуляцію у розподільних, внутрішньобудинкових мережах і рушникосушках та підігрів води, рахується за будинковими лічильниками та по затвердженим тарифам на теплову енергію. Відповідно до чинного законодавства України тільки за будинковим лічильником здійснюється комерційний облік спожитої теплової енергії.


У ЖК “Чайка” гарячу воду котельня не виробляє, вона шляхом спалювання газу нагріває теплоносій і подає його до індивідуальних теплових пунктів (ІТП) будинків, де теплоносій віддаючи тепло нагріває воду у внутрішньобудинковій системі гарячого водопостачання. Таким чином, жителі оплачують спожиту теплову енергію, а не гарячу воду. Управляючі компанії не є виконавцями послуг з гарячого водопостачання.


Отже, чим більше жителів відмовляється від використання централізованого гарячого водопостачання, тим дорожче стає нагрів води для споживачів.
Для ілюстрації наведемо приклад: п’ять осіб для власних потреб придбали літровий чайник. У ньому можна закип’ятити воду тільки, якщо він повністю наповнений. Витрати енергії на кип’ятіння, припустимо,  складають 100 ккал за загальною ціною 1 грн. При повному розборі кожна з п’яти осіб споживає стакан (200 мл) кип’ятку за ціною 20 коп.; при споживанні кип’ятку тільки однією особою – ціна стакана для неї буде вже не 20 коп., а 1 грн. Або ж всі інші споживачі повинні сплатити кожен по 20 коп., навіть якщо вони не беруть воду, щоб компенсувати витрати тепла 100 ккал на нагрів чайника.


Слід зазначити, що загальний борг жителів ЖК “Чайка” за використану теплову енергію тільки на циркуляцію та підігрів води за період з жовтня 2016 по квітень 2017 року складає 1 972 741 грн.


Хочеться думати, що боржники нарешті усвідомлять незаконність несплати отриманих житлово-комунальних послуг, власну безвідповідальність перед сусідами та згубність своїх дій для утримання житлово-комунального господарства комплексу.


Відповідно до вищевикладеного постає питання: яке рішення буде прийнятним для всіх мешканців будинку?


Практично реалізувати можливо три варіанти.


Перший – усі жителі користуються централізованим гарячим водопостачанням і повністю сплачують витрати на витрачену теплову енергію. При цьому біля 80 % тепла використовується на підігрів води, а інше тепло витрачається на циркуляцію у внутрішньобудинкових мережах і рушникосушках. Плюси: прийнятна ціна нагріву води при масовому нормативному водозаборі; дотримання проектної схеми експлуатації будинку та внутрішньобудинкових інженерних мереж, підігрів ванних кімнат від системи ГВС. Мінуси: залежність від добросовісності сусідів, як щодо сплати за спожите тепло, так і щодо невтручання в систему ГВС (підігрів підлоги за рахунок сусідів).


Другий – комплексне використання і централізованого гарячого водопостачання, і бойлерів. При цьому варіанті біля 20-30 % тепла використовується на підігрів води, а 70-80 % тепла витрачається на циркуляцію у внутрішньобудинкових мережах і рушникосушках. Негатив для тих, хто споживає гарячу воду, нагріту від котельні – висока ціна; для інших жителів – необхідність пропорційної оплати теплової енергії, використаної на циркуляцію у внутрішньобудинкових мережах і рушникосушках (як різниці між поставленою тепловою енергією та витраченою на підігрів води).


Третій варіант – усі споживачі відмовляються від централізованого гарячого водопостачання і користуються індивідуальними бойлерами. Плюси цього варіанту: кожен сам регулює обсяг споживання та рівень нагріву води; відсутність залежності від сусідів (інших співвласників). Мінуси: витрати на придбання та встановлення самого бойлера та електричної рушникосушки; зростання витрат на електричну енергію; збільшення навантаження на будинкові електричні мережі.


На жаль такі чинники, як падіння платоспроможності споживачів, з одного боку, та зростання вартості енергоносіїв, з іншого боку, спонукають мешканців будинку до вибору рішення за третім варіантом.



ІНШІ СТАТТІ

  • Про необхідність укладання додаткової угоди

    У зв’язку із введенням в дію нового Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 № 2189-VIII управителем ініційовано внесення змін до існуючого договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком.




  • Про хід укладання додаткових угод

    Відповідно до рішення Зборів співвласників багатоквартирних будинків Житлового комплексу «ЧАЙКА» ТОВ «ЗАРАЗ-1» – ТОВ «ЗАРАЗ-10» було обрано управителями багатоквартирних будинків. Також на Зборах були затверджені умови договорів про надання послуг з управління багатоквартирними будинками (далі – «Договорів»), а також вирішено, що кожен зі співвласників зобов’язаний укласти індивідуальний договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком з управителями на умовах затверджених Зборами.




  • Про укладання додаткових угод

    Кому «нарешті», а кому «на жаль» держава таки «скинула» сферу житлово-комунальних послуг на плечі громад. Тепер громади, вони ж жителі, вони ж співвласники багатоквартирних будинків, вони ж споживачі, повинні думати та організовувати отримання своєчасних та якісних житлово-комунальних послуг. Добре, що ця сфера не є новою і в ній працюють професіонали з надання саме таких послуг, це – управителі багатоквартирних будинків та виконавці комунальних послуг.









  • НОВИНИ

    ТЕЛЕФОНИ СЛУЖБ

    СТАТТІ

    ОСОБИСТИЙ КАБІНЕТ

    СТАРА ВЕРСІЯ САЙТУ

          © 2017 УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ ЗАРАЗ 1 - ЗАРАЗ 10